torsdag 18. februar 2010

Lunken kaffi, sosiologi og arbeid

Det skal være sagt at jeg bruker studieuken min ganske så fornuftig.

*Klapper seg selv på skulderen* (i og med at det ikke er noen andre rundt her for å gjøre det)

Dagen starter klokken 06:30...veeel det er vel kanskje en iiiinitiny little lie. Jeg har klokken på 06:30, våkner, slå klokken på 07:00 og sover videre. Klokken 07:00 derimot spretter jeg opp, kler meg, setter på kaffien, spiser en god frokost (det er så kjekt med det fulle kjøleskapet hjemme hos mor), drikker min kaffi, setter meg til ved spisebordet, setter i øreproppene og fordyper meg i sosiologiens mørkedyp. Det skal være sagt at jeg er nå så utsultet på de sosiale omgangskretsene jeg får når jeg sitter på lesesalen at jeg sender meldinger, snakker i telefon, sender mailer og snakker med mennesker på facebook samtidig som jeg leser... Det er kanskje ikke helt optimalt det kanskje? Likevel har jeg fått gjort en heeel del i dag, og selv om jeg har en knute på tråden med Mr. Mead skal det nok ordne seg. Det har seg slik at i morges likte jeg Mr. Mead meget godt! Syns han tenkte veldig fornuftig, og hadde mange fornuftige argumenter å komme med, men så begikk et STORT feiltrinn. Jeg likte han så godt at jeg fortsatte å lese om han, og på veien minstet jeg han. Han forsvant, han ble uforståelig, utydelig på en måte. Jeg har innsett at det sikkert har mye med det danske språket (som boken er skrevet på) å gjøre. Jeg tar derfor opp igjen lesingen en annen dag.

Det var også godt å få en pep talk med min vakre due, godt å få ut litt av all den praten som bare bygger seg opp. Jeg sitter her nå å ser på Elle, som er et FANTASTISK morsomt og artig show. Jeg liker denne karasmatiske, morsomme, aktive damen! Det var to fantastiske gutter som opptrådde der i dag. Jeg hadde så lyst å finne dem igjen, men det var ikke godt når jeg ikke fikk med meg navnet. Jeg får gjør et nytt forsøk seinere, fordi nå er det påtide å gjøre seg klar for jobb!

3 kommentarer:

  1. seie bare ein ting eg, låt oss surfa på Bore i vakkre mai måned :-D

    hilsen surfeduå

    SvarSlett
  2. Eg kan ikkje finne deg på lesesalen! :O

    SvarSlett
  3. Nei, eg finn ikkje deg heller, siden du e anonym... Vist du har på deg eitt rødt skjerf i morgo, så har eg ei rosa lue, så skal du se det blir ordning på da!

    SvarSlett