tirsdag 9. februar 2010

Bønder i by'n, tur i marka og svevende tanker

I helgen fikk jeg et mye etterlengtet besøk av mor og far. Det er alltid koselig å få besøk, men ekstra spesielt å få besøk av foreldrene mine. Nå har det seg jo sånn at jeg har bodd for meg selv i 5 år snart, men ikke på denne avstanden som jeg gjør nå. Det var meget kjekt å få vise dem rundt, hvor jeg gikk på skole, at de fikk hilse på tvillingsjelen min og at vi fikk vært på et etterlengta besøk på oljemuseet (liker sånn "to - do" museer). Og
Som alle andre turer med familien Glum går ikke alt som planlagt, men kosen skal ingen ta fra oss. Var å spiste på Big Horn med min far... Biffen var UUUTSØKT! Det er så mørt at det er som å tygge i smør!:)
* Tusen Takk for hyggelig besøk, og nå håper jeg at det ikke blir så alt for lenge til dere kommer igjen*

Jeg er igjen tilbake til hønsehuset med min faste kaklende partner, og andre høns. Det er samfunnsstrukturer og menneskets handlinger som skal forståes. Er vi styrt av samfunnet? Og om så er, er det ikke vi som er samfunnet? Hvorfor går vi kledd som vi gjør, hvorfor blir vi som vi blir...

Jeg er evig glad for turen i marka og middagsdaten i går kjære. Det gjør godt å høre at jeg kanskje ikke blir lagt inn... og om jeg blir det så er jeg ivertfall ikke alene...
for vi tenker de samme tankene.

I dag kom bankkortet mitt i posten (hmmm, jeg danset så fælt på bursdagen min at jeg klarte å danse meg bort fra bankkortet mitt uheldigvis), noe som bare betydde en ting. Det begynte straks å kitle febrilsk i magen, som om sommerfuglene ble slept ut av buret sitt for første gang etter vinteren. Det bruste i blodet, og suste i hodet... Så nå er det gjort da, babien er bestilt, og jeg gleder meg som om jeg skulle blitt mor for første gang, selv om det egentlig er andre gang. Hva betyr "omgående" egentlig? Håper det betyr 4 dager...eller mindre...men har vel en ulmende følelse av det betyr noe mer i retning 14 dager. Gleder meg gjør jeg ivertfall!

(Lurer på om det er MUUULIG for andre å gjennomskue at jeg er NOOOE overtrøtt når denne bloggen blir skrevet...skrivd...hehehe)

2 kommentarer:

  1. Selv takk for ei fin helg.
    Kjekt å hilse på tvillingsjelen din, som vi har hørt så mye om
    Satser på at det ikke blir så alt for lenge til neste gang =0). Stavanger er en fin by. Ta godt vare på bankkorte nå da -0)
    Klem mamz

    SvarSlett
  2. du lille underlige person, du kommer nok aldri til å bli en energivampyr ;-D
    Håper du får øye på flere ekorn neste gang du vandrer rundt i sørmarka med din nye "beibi".

    Duå.

    SvarSlett