tirsdag 29. september 2009

Tar Sofie Amundsens hånd og prøver å henge på...

Jeg hadde klokken på 7 i dag, men utsatt og utsatte, og plutselig var klokken blitt 8:00. Sto opp, hadde en bedre frokost og den største koppen med kaffi. Deretter var det å sette seg ned ved skrivepulten... Jeg tok et godt grep rundt Sofies hånd og prøvde å henge med på at filosofi er KJEKT! Enda en KJEMPE kopp med kaffi måtte til... Jeg møtte både Aristoteles, Platon, Kant og alle disse gutta, men det var jaggu ikke alltid jeg skjønte hva det var de plapret i vei om. . . Hva er moral, hva er frihet, hvorfor er vi til, hva gjør vi her?

Etter noen timer kjente jeg frustrasjonen boble... Hva var det de drev på med? Hvorfor i ALLE DAGER skulle de drive å prakke alle disse merkelige tankene, teoriene og lovene på meg? Jeg har det jo fint AKKURAT sånn som jeg har det. Jeg gjør mine moralske handlinger i tråd med samfunnet hver eneste dag (reiser meg for gamle damer på bussen bl.a) og skjønner ikke hvorfor folk skal vite hvorfor og hvordan og hva de nå vil vite hele tiden...

Jeg tok små pauser inni mellom, vasket klær, spiste, danset litt for meg selv for så å prøve og følge med videre på den vannvittige reisen til denne Sofie (som jeg kjenner at jeg egentlig ikke liker lenger)

Tilslutt var det nok!! Jeg konkluderte med at jeg hadde ivertfall fått ned noe av hva disse karene prøvde å forklare meg på papir, og holder ikke det til breddetesten på torsdag er det ikke verdens undergang å stryke! Det er helt sant, verden vil ikke gå under av den grunn!!

(Dagens ord; De fleste filosofer ender opp som SPIKSPENNA GÆRNE!!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar