søndag 21. mars 2010

Dag 2 av oprasjon "Slapp av"

På oppfordring fra min vakre venn hadde jeg ikke på vekkerklokken for at jeg skulle kunne få sove til jeg våknet... Det gjorde jeg også, klokken 08:15. Det var deilig og våkne av seg selv, og ikke måtte stresse for å rekke noe, samtidig som jeg viste at dagen ville bringe mange fine hendelser. Jeg lå bare og så i taket, tenkte noen tanker og våknet godt til, før jeg strekte meg til boken som lå å ventet på meg på nattbordet... Jeg holder fremdeles på å leser "Spis Elsk Lev" (det blir ikke mye tid til annen lesing enn studiene for min del) og jeg lå en time og leste. Hadde jeg bare kunne starte alle dagene mine slik.

Ute skinte solen, og man vet jo aldri når man får neste sjangs til å nyte den, så vi bestemte oss for frokost i solen på terrasen. God, sunn og en heller morsom frokost kan vel best beskrive den (ganske så festlig å se på Lykketrollet som stadig var på jakt etter dekning). Solen skinte i fjeset og varmet godt. Jeg skal innrømme at jeg er NOE skeptisk til matvarer det står 0% fett og uten sukker på (hva inneholder det da??) men det smakte altså godt det også! Kan derfor anbefale Skyr til dere som ikke har prøvd den enda...Etter en god og lang frokost ble sekken pakket og turklærne (det er godt at du passer på meg Lykketroll, ettersom jeg lider sterkt av sykdommen "Distrehet") tatt på. Vi vandre i terrenget, og vi tok mange (og da mener jeg virkelig MANGE) bilder underveis. Dyds...øøøhm...ja, der ser du...Det var dette med meg og navn igjen da... Vi var ivertfall vel fremme der vi skulle være. Naturen var vakker, lydene (uten om den noe irriterende radiator/traktor/fly/bilen) herlige og utsikten ble bare bedre...

Bål fikk vi også tent...både 1,2 og 3 ganger. Vi koste oss med sjokolade (av det sunne slaget selvsagt), kaffi og nistemat. Vi satt der en god stund, og ble nok noe forgiftet av bålrøyken...
(Hun jobber jo best i liggende stilling, noe hun har funnet ut gjennom Terapi)

Vel nede fra tur ble saunan satt på så vi fikk svette av oss enda mer av giften som bylivet fører med seg. Det var deilig, det samme var dusjen i etterkant, turen for meg selv, ferdig laget middag... Vi inntok sofaen, leste oss gjennom kloke ord og visdom, pratet, spilte brettspill (GØY GØY GØY) for så å legge oss ved 00:30. Men jeg fikk ikke sove... og denne gangen ikke for noen dårlig grunn. Jeg fikk rett og slett ikke sove fordi jeg var uthvilt. For første gang på lenge var jeg uthvilt, jeg hadde spist ordentlig og kroppen var rolig. Jeg leste videre, og klokken var rundt 04:00 før jeg kjente søvnen puste meg i nakken....

1 kommentar:

  1. I min livsverden anbefaler jeg også Skyr på det sterkeste når en trenger noe fargerikt, visuelt og proteiner ;=)

    SvarSlett