søndag 21. mars 2010

Dag 1 av oprasjon "Slapp av" (19.03)

Etter nok en time med speedy Gonzales 2 (som forresten virkelig så ut som en advokat i dag) var det godt å roe ned i AR - kantina med god utsikt, gode jenter og en heller tørr brødskive.

Meg og mitt lykketroll satte snuten mot Nymansveien for å hente kofferten min. Vi hadde nemlig planlagt å rømme for noen dager. Rømme fra det høyt pulserende by livet, fra forventninger og fra stress. Etter en kort pause på Prixen (har forresten innsett at avstandsforholdet mitt med Mr. Prick er over) for innkjøp av øl og dasspapir satte vi oss i bilen og startet reisen mot stillhet, idyll og harmoni... også kalt Jøssingfjord.

Huset/hytten var fantastisk, plassen avsides... akkurat det jeg trenger for å få ro i kroppen.

Regnet som vi hadde forventet kom ikke, så vi trasket ut for at jeg skulle få sett perlen enda bedre. Det var opphold med glimt av sol, og man hørte bølgene som slo mot fjellet som endte i sjøen. Mens jeg gikk det med babyen min i hånden så jeg så mange bra motiver... alt var så fullkomment, og kunne jeg... var det virkelig... jeg følte rett og slett den mye etterlengtede følelsen av bobler, de gode boblene. Boblene som signaliserte energi og glede.

Vel tilbake til hytten satt vi oss ut på terrasen. Datoen var 19.03.10, graden ca 5, og de første utepilsene ble drukket. Halvannen time satt vi ute i den friske luften, og sammen med ølene ble samtalene dypere. HERRRLIGT var det!

Middagen i kveldingen var fantastisk, og jaggu var det en FRYD å så sleppe pasta, ris eller poteter. Lammet var stekt perrrfekt, champingjong, soltørkede tomater og hvitløk var noe av det beste på lenge.

Resten av kvelden ble tilbringt med beina i sofaen, øl/vin på bordet og gode samtaler...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar