fredag 26. juni 2009

PopKongen er død!

Så skjedde det som måtte skje med en mann som var såpass skrøpelig.



Jeg hugse endå dobbel albummet som min bror hadde i samlingen sin, som jeg stakk av med. Tenker at jeg var rundt en 10 år kanskje. Jeg forguda Micheal. Han hadde en scence utstråling som sugde tak i meg, jeg var betatt. Jeg prøvde så godt jeg kunne å lære mange av tekstene hans utenatt, satte dem på om igjen og om igjen! Dessuten "koordinerte" jeg mine egne danser til sangene hans, selvsagt overfylt av Micheals egne kjente moves. Så ble jeg gjerne enda litt eldre, og jeg begynte å skjønne hva kongen sang om, og jeg følte meg lurt. . .

I Said If

You're Thinkin' Of

Being My Baby

It Don't Matter If You're Black Or White

Jaha? Så kongen selv mente at det ikke betydde noe om hvordan hudfarge man hadde? Hva med ham selv? Hva var det egentlig som skjedde der? Som ung var Micheal farget som vår egen melkesjokolade, like søt var han også. Men etterhver skjedde det noe med popKongen. Huden begynte å falme, som blomstene til mammo falme om sommeren. Jeg ble forklart at han gjorde det med vilje, at han gjennomførte operasjoner for å bli hvit. Jeg følte meg sveket. Det var jo nettopp pga hans åpne syn jeg likte Micheal. . .om historiene er sanne om han skal ikke være sikkert. Er han pedofil? Små psykriatrisk egentlig? Det får vi vel kanskje aldri vite helt sikkert, for når det er snakk om mange penger er det mye folk kan lyge om.

Det som skal være nevnt er ivertfall at Micheal Jackson har vært, og kommer til å være til inspirasjon for mange, ente de er gamle eller unge. . .svarte eller hvite

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar