torsdag 27. august 2009

Stavanger babe, Stavanger!

En kjapp oppdatering av de siste ukenes løp...
Jeg er da flyttet til Stavanger, inn i et kollektiv i Nymansveien på Storhaug. Her stortrives jeg med mine herlige roomies fra både Stavanger området og fra Sverige... Vi har allerede hatt tid til å hatt en fest sammen som iløped av kvelden viste seg å bli veldig så vellykket.
Dessuten har jeg vært med på Fadderuken, drukket mine pils, hørt musikk, danset og ledd... Det er så utrolig mange nye ansikter og nye navn som man helst skulle lære å kjenne alle sammen. Alle er så åpne og klar for å bli kjent ned nye mennesker, det er bare helt herlig!
Jeg er altså begynt på Unversitetet i Stavanger ved Barnevern linjen. Det er utrolig mange nye inntrykk som presser seg på samtidig at det nesten er litt overveldene. Jeg har funnet meg ganske så godt til rette, og selv om jeg sikkert kommer til å gå meg bort for å finne toalettene helt fram til jul skal jeg nok alltids finne tilbake.
Det å begynne på universitetet er veldig spennede, alt er så nytt! Det er store saler, med alt fra 100 - 500 elever i. Jeg har dette første semesteret sosialpedagogikk, psykologi og ex.phil. Alle fagene virker veldig spennendes, men jeg kjente at psykolog traff meg veldig godt, noe som kanskje ikke var veldig overraskende. Jeg gleder meg til og kunne sette ord på alle de tingene jeg gjør og lever for. Det som også er veldig fint er at boken vi har i psykologi er skrevet av han som er foreleseren... Spennendes spennendes
Torsdager er min "fridag", og jeg håper på å få gjort masse fornuftig disse dagene. I dag er den store vaskedagen, få litt orden på kollektivet!:)

1 kommentar: