fredag 2. april 2010

Vakre VENE Voss!

Så har jeg fått besøkt den vakre bygda mi! Jeg sier at den er litt min også, fordi menneskene som faktisk er fra Voss tilstadighet skriver i meldinger om "Når jeg kommer hjem til Voss". Og det er jo på mange måter sant. Voss er den plassen jeg har følt meg mest hjemme på, og man skal bare se at jeg engang i fremtiden vender tilbake og finner meg en kyrabonde fra Voss!(:p)

Det var godt å komme hjem. Bodde hos radarparet som nett har flyttet inn i hus som de lenge har dreve å pusset opp. Det skal være sagt at de har fått det utrolig fint der, og jeg er glad jeg har fått mitt eget værelse (det er jo egentlig ganske så normalt etterhvert, jeg har egne værelser rundt om i hele Norge snart). Det var herlig å se Frøken Strøken igjen. Dette er et herlig vesen, og jeg faktisk må si jeg ser opp til. Hun er DØNN ærlig, uten at det blir ubehagelig på noen måte. Han er ganske så flott han samboeren også altså!

Jeg var såklart på Station for å drikke min vante Mocca. Herlig å se endel av de små og blå igjen...

Høyde punkte var nok likevel uten tvil tirsdagens innflytningsfest og konsert. Jeg har savnet sånn å gå ut på Voss at jeg kan ikke få beskrive det nok. Det er her jeg liker å feste, det er her jeg trives best. Jeg er nok for vimsete til å ha så mange valg som Stavanger gir meg. Det var fantastisk å se Sukkerspinnet, Tøffa og Hildegunn igjen! Samt Eggis, som jeg får mer sansen for hver gang vi treffes ("Solvor...eg trur kanskje eg e en smule pærefull eg")

Ute traff jeg på masse kjensfolk, og vimste rundt som vanlig... Jaggu fikk jeg svingt meg te Vestlandsfanden og, og selvsagt lagt igjen mobilen min... i tro Solvor stil. Min Grønneherlighet er alltid en sann fornøyelse å prate med, og selv om det ikke er HELT klart hva vi snakket om hele kvelden, var det jaggu morro fordi om.

Jeg savner dere, Vossatuppene mine, og jeg vil bare minne dere på at dere fremdeles betyr så uendelig mye for meg!:)

Det skal ikke bli så altfor lenge til vi ses igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar