fredag 2. april 2010

Big fat liar...

Løgn, hvit og svart, store eller små... Det er en ubehagelig diskusjon å ta, men jeg vil likevel prøve meg...

Oppgjennom årene har det oppstått mange løgner. Løgner for å redde min egen rompe, løgner for å beskytte andre og løgner fordi jeg ikke selv orket sannheten. Jeg er ingen helgen, og englevingene henger stadig igjen i klesskapet. Jeg lyger. Jeg syns det er nødvendig å dra en hvit løgn i blandt, for å beskytte seg selv eller andre. Jeg tror kanskje det er helt nødvendig, som endel av en forsvarsmekanisme vi mennesker må ta oss bruk av for å overleve. Men det er ikke disse løgnene jeg vil snakke om.

Jeg vil snakke om de menneskene som bevisst lyger for å rydde sin egen rygg for problemer som vil oppstå når en sannhet kommer frem. Jeg vil snakke om de som lyger for å få viljen sin, få historiene som blir fortalt til å gå i deres favør. Jeg er nemlig DRIT lei av disse løgnene. Jeg mener at vist man ikke klarer å forklare sannheten, men må manipulere sannheter slik at de får løgneren til å stille i et bra lys, da kan man heller holde kjeft. Det gjør jeg ofte... Når det er saker og ting jeg ikke er stolt av, som jeg har gjort, men som jeg ikke alltid klarer å stå for (for ja!Det skjer stadig) så løper jeg ikke rundt å forteller halve og manipulerte sannheter, da holder jeg heller kjeft...

Jeg skjønner at vi er forskjellige som mennesker, og at det skal respekteres, men HVA FAEN! Jeg skjønner IKKE, og vil heller ikke prøve å skjønne mennesker som lyger for å tråkke andre ned i driten. Jeg er DRITA lei av mennesker som gjør ALT i deres makt for å tråkke på andre for å selv komme ut i et bedre lys. Jeg skjønner ikke hvordan de klarer det, jeg skjønner ikke hvordan de kan leve med disse løgnene, jeg skjønner bare ikke at de ikke dør av dårlig samvittighet.

Ja, jeg lyger og ja jeg lar være å fortelle mange hendelser, men jeg vil ikke lyge for å tråkke på andre...


Et lite sinna innlegg dette altså... Men det gjorde godt å få det ut og frem, og det er en pekepinne til deg som har lyst til å fortelle meg en av disse løgnene neste gang...Vær så veldig grei å la det være, fordi jeg finner det alltid ut til slutt.

1 kommentar:

  1. så sant så sant solvor, just bloget samme samtale vi hadde om dette her. Virkelig vanskeligt tema, men gud kor viktigt det e å være litt klar i toppen om slikt.

    SvarSlett