onsdag 23. desember 2009

Deilig er jorden

I skrivende stund er vi kommet over i lille julaften. Jeg sitter i den store sengen på et rom som engang var mitt, og som jeg fremdeles føler jeg eiger litt, selv om det er snart 4 år siden jeg flyttet ut. Rommet er ikke lenger fylt av mine ting, bare av gamle minner... Minner om latter, minner om ulovlige besøk, minner om tårer som er felt og om tanker som er blitt tenkt. Dette var det første rommet jeg fikk bestemme hvordan skulle se ut selv, det er her jeg sa mitt første "Elsker deg" og det er dette rommet jeg låste meg innepå når verden utenfor ble for vanskelig å takle... Anlegget har spilt overdøvende høyt her mer enn engang, for å overdøve mine egne tanker.

Julen er en tid der alle følelser forsterkes... Familiebånd, ensomhet, glede eller sorg. Julen kan være den FINESTE tiden for noen, fylt med familiemedlemmer, latter, tradisjoner, glede, god mat og lykke. Det som er så utrolig synd er at alle gullmedaljer har også en bakside, og denne baksiden er virkeligheten for mange.

Deilig er jorden er min favoritt julesang, ingen over, ingen på siden. Grunnen til at det er min yndling? Ikke er jeg relgiøs, ikke er det noe spesielt catchy melodi heller, men det er følelsen den sangen gir meg. Den trenger gjennom meg enkelt og greit, inn til beinet...Når jeg hører denne sangen blir jeg fylt opp innvendig med en ro, en god følelse... et håp kanskje...Et håp om at det skal bli fred på jorden, og at ALLE mennesker kan fryde seg!

Jeg ønsker alle en god jul, selv om jeg vet at det kanskje ikke er alles virkelighet... og for dem vil jeg minne dem på at tiden er snart over, og den trygge hverdag vender snart tilbake:)


(Og en ting er ivertfall sikkert, julesanger er ALLTID finest når barn synger dem!:))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar